barefooded

barefooded

Vegán sajtos rúd

2018. május 15. - barefooded

 

Hetek óta szeretnék enni egy igazán finom, omlós sajtos rudat, de sehol nem találtam vegán változatot. Vagy legalábbis olyat nem, ami tetszett is volna -- így hát kénytelen voltam megalkotni a saját receptemet. Bio-alapanyagokat használtam, 4-500 forintra jön ki így egy tányérral, a nem bio változat, szerintem pont a fele, vagy még annyi sem. Sajtból annyira kevés kell, hogy szinte csak a csücskét reszeltem rá, én is csodálkoztam, de nem kellett több. Ez tök jó hír :) 

Ilyen lett, omlós, illatos és a sajt ropog rajta

 

32746935_10156506326676289_5387139460322295808_n.jpg

Hozzávalók, 1 tányérnyi adaghoz:

 

  • 200 g liszt (150g BL 55, 50g BL 80-as lisztet használtam)
  • 3 evőkanál kávédarálón aprított arany lenmag (liszttől függ)
  • víz
  • két csipet curry por
  • 1 kávéskanál sütőpor
  • 1-2 evőkanál sörélesztőpehely (de bármennyit tehetsz bele természetesen)
  • 5 evőkanál zabtejszín
  • 125g Bravocado (ez volt itthon, szuz kokuszzsir is jo, vagy barmilyen margarin)
  • reszelt sajt ízlés szerint
  • édes kömény

Elkészítés:

 

  • Keverd össze a lisztet, a sütőport, a sörélesztőpelyhet és a sót.
  • Keverd el a a lenmagot a vízzel (tojás állagú massza legyen), majd add hozzá a curryt is és kanalazd hozzá a lisztes keverékhez, de hagyjál belőle kicsit a tészta megkenéséhez is.
  • Végül jöhet a zabtejszín és a margarin, majd a gyúrás. Addig nyomkodd, amíg össze nem áll és utána meg legalább 5 percig. (A linzertésztához nagyon hasonló lesz a végeredmény, amit kapnod kell!)
  • Csomagold be a tésztát és tedd hűtőbe egy órára.
  • Nyújtsd ki a tésztát, körülbelül fél centi vastagra (vagy amilyen vastagra szeretnéd), kend meg a lenmagos lötyivel és szórj rá reszelt sajtot, köményt, vagy ami jól esik.
  • 200 fokos, előmelegített sütőben süsd, pirulásig.
  • EDD MEG! :D

 *Ha kérdésed van, írj nyugodtan levelet a barefooded@gmail.com címre, vagy keress Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://barefooded.blog.hu/api/trackback/id/tr8013954216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása